W dniach 6 – 10 marca 2019 r. przedstawiciele Made in Zakopane, w tym wiceprezes stowarzyszenia Jan Jarosiewicz, uczestniczyli w największych targach turystycznych świata – ITB Berlin 2019. W ramach wydarzenia prezentowali ofertę turystyczną Zakopanego, dyskutowali na temat najważniejszych trendów turystycznych oraz nawiązywali nowe kontakty z przedstawicielami branży z całego świata.

Wyniki 5 dniowych targów w Berlinie napawają optymizmem! Łączna liczba odwiedzających w tym roku wzrosła do ponad 113.000 tys. osób (co stanowi wzrosło 3% w stosunku do roku 2018). Oznacza to, że nawet w czasach powszechnej niepewności związanej z wydarzeniami geopolitycznymi i gospodarczymi takimi jak Brexit, Targi ITB Berlin zachowały swoją pozycję wiodącej imprezy branży turystycznej świata.

Pierwsze 3 dni były dniami branżowymi, 2 ostanie były otwarte dla wszystkich odwiedzających. W sumie swoje produkty i usługi zaprezentowało 180 krajów i regionów na imponującej powierzchni wystawienniczej ponad 160.000 m2!

Atrakcyjność targów postrzegana jest, jako wiarygodny wskaźnik ekonomiczny i świadczy o stabilnym popycie w branży turystycznej na świecie. Następne targi ITB Berlin zaplanowane są w dniach 4-8 marca 2020 roku.

Stoisko Polskie i stoisko Made in Zakopane.

Polskie Stoisko Narodowe zlokalizowane było w hali 15.1 w sąsiedztwie wystaw narodowych Bułgarii oraz Gruzji, a jego powierzchnia wynosiła ponad 750 m2. Made in Zakopane prezentowało swoje stoisko branżowe o powierzchni 4 m2 składające się z lady z ekspozycją logotypów oraz stolika do prowadzenia rozmów w części ogólnej stoiska.

Zakopane cieszyło się ogromnym zainteresowaniem (o Zakopane pytano wielokrotnie u innych wystawców). Dzięki sąsiednim, bardzo licznie odwiedzanym stoiskom (flisacy, krakowska restauracja Pod Aniołami, która zachęcała odwiedzających wspaniałymi smakołykami z regionu małopolski, w tym oscypkiem, który był w czołówce najszybciej znikających ze stołu) zyskaliśmy dodatkową ekspozycję wśród odwiedzających. Na szczególną uwagę zasługuje stoisko Polskiego Stowarzyszenia Flisaków Pienińskich, które robiło ogromną furorę –zainteresowanych obok naszych stoisk było tak dużo, że samo przejście było już nie lada problemem, co  niewątpliwie świadczy o tym, że folklor jest pożądany na świecie.

Na targi przygotowaliśmy łącznie 1000 katalogów informacyjnych w języku angielskim (format A5 – 60 stron). Katalogi zawierały informacje ogólne o mieście oraz informacje szczegółowe o produktach turystycznych oferowanych przez partnerów.

W trakcie targów, wśród odwiedzających i przedstawicieli branży turystycznej rozdaliśmy ponad 600 katalogów. Dodatkowo przekazaliśmy materiały udostępnione przez partnerów. Część pozostałych katalogów przekazaliśmy Małopolskiej Organizacji Turystycznej w celu dalszej redystrybucji. Natomiast pozostały nakład stanowić będzie materiał promocyjny dla dziennikarzy, blogerów oraz vlogerów, dla których, wraz z Polską Organizacją Turystyczną organizujemy studytours.