Konsultacje społeczne są kluczowym elementem procesu tworzenia prawa lokalnego, umożliwiającym mieszkańcom i przedsiębiorcom aktywny udział w kształtowaniu przestrzeni miejskiej. Władze Zakopanego, wychodząc naprzeciw potrzebom społeczności lokalnej, rozpoczynają proces zbierania opinii dotyczących projektu nowej uchwały krajobrazowej. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi zasad uczestnictwa w konsultacjach oraz dostępną dokumentacją, które przedstawiamy poniżej.

Celem konsultacji jest zebranie opinii, uwag i propozycji dotyczących projektu uchwały krajobrazowej – czyli zbioru zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie naszego miasta.

Zasady wnoszeni propozycji i uwag zostały określone w ogłoszeniu z dnia 17 grudnia 2024 r. o konsultacjach, dostępnym m.in. w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Urzędu Miasta Zakopane (https://bip.zakopane.eu) oraz na stronie internetowej Gminy Miasto Zakopane (https://www.zakopane.pl) w zakładkach Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne – Uchwała krajobrazowa. Został tam również opublikowany projekt uchwały oraz dodatkowe materiały.

W konsultacjach mogą brać udział mieszkańcy Gminy Miasto Zakopane lub podmioty prowadzące działalność gospodarczą na terenie Gminy Miasto Zakopane.

Spotkanie konsultacyjne odbędzie się w dniu 15 stycznia 2025 r. godzina 16:00.

Konsultacje potrwają do dnia 31 stycznia 2025 r.

Informacje dodatkowe na stronie Urzędu Miasta Zakopane:
https://bip.zakopane.eu/uchwala-krajobrazowa
https://www.zakopane.pl/zagospodarowanie-przestrzenne/uchwala-krajobrazowa