Zakopane jako jedyny przedstawiciel polskiej turystyki zostało zaproszone do udziału w Międzynarodowym Forum Miast Turystycznych „T20”, które odbędzie się w dniach 25-28 czerwca w chińskiej miejscowości Changbai Mountain, w prowincji Jilin. Ofertę regionu prezentować będzie Tymoteusz Mróz – prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Made in Zakopane.
T20 Summit China
T20 World Top Tourist Town Alliance & The First International Tourism Township Forum (Szczyt Wiodących Miast Turystycznych Świata T20 i Pierwsze Międzynarodowe Forum Miast Turystycznych) ma dwa wiodące tematy: poprawienie komfortu i zadowolenia gości odwiedzających turystyczne destynacje świata oraz wzmocnienie rozwoju regionów, przy zachowaniu szacunku dla dorobku kulturowego i środowiska naturalnego. Do udziału zaproszeni zostali przedstawiciele wiodących miast turystycznych z krajów takich jak Stany Zjednoczone, Izrael, Austria, Litwa, Japonia, Francja, Wielka Brytania, Korea, Włochy, Szwajcaria, czy Argentyna. Reprezentując Polskę w tej grupie znalazło się także Zakopane, które zaprezentuje Tymoteusz Mróz, prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Made in Zakopane.
Jak przyciągnąć nowych turystów na Podhale?
„Przygotowując ofertę regionu i plan wyjazdu ściśle współpracujemy z Urzędem Miasta Zakopane, lokalnymi organizacjami i przedsiębiorcami, ale także Małopolską Organizacją Turystyczną oraz Polską Organizacją Turystyczną, ponieważ udział w forum ma charakter reprezentowania nie tylko regionu, ale naszego kraju” – mówi Tymoteusz Mróz. „Zależy nam przede wszystkim na wypracowaniu trwałych relacji z przedstawicielami chińskiej turystyki, aby zainteresować ten rynek naszym regionem.”
Zakopane. The Winter Capital of Poland
Oprócz prezentacji multimedialnej, która zostanie przeprowadzona podczas wydarzenia, w przygotowaniu są materiały, które mają pomóc w promocji miasta na tym rynku – folder promocyjny i pakiet informacyjny na pendrive z logo miasta. Nacisk ma zostać położony na niezwykłe walory geograficzne oraz tradycję regionu, jego kulturę i sztukę. „Nasz pomysł to przedstawienie Zakopanego – zimowej stolicy Polski, jako miejsca o niezwykle bogatej ofercie turystycznej, ale także jako doskonałej bazy wypadowej do odwiedzenia 5 europejskich stolic: Warszawy, Pragi, Bratysławy, Budapesztu i Wiednia. Musimy pamiętać, że Polska nie jest marką rozpoznawalną na tamtym rynku. Chińczycy podróżując w nasze strony chcą zobaczyć kawałek Europy, a Zakopane dzięki swojemu położeniu daje taką możliwość” – twierdzi Mróz. Prezentację mają uatrakcyjnić materiały wideo, w tym zrealizowany przez Made in Zakopane klip „My Passion. Made in Zakopane”, który zyskał dużą popularność i zainteresowanie mediów w Polsce i za granicą.